tisdag 11 september 2007

Höstens skörd


Det är nåt särskilt med hösten. I allafall tycker jag det. Kraven som släpper lite, dagarna blir kortare och det är "tillåtet" att kura upp sig i soffan lite tidigare på kvällen.
Det doftar av mogna äpplen, och mina grannar som är bönder har bärgat in skörden.

Färgerna går i mustigt gula toner...................härligt!
Går man ut i skogen vet man aldrig vad man hittar. Det är det som är tjusningen!

Alla ni som älskar att vistas i skogen har väl sett vad mycket av "skogens guld" det finns i år! Mums!

Njut av hösten.....................carpe diem!!

Kram Kicki


16 kommentarer:

Solsjö - Under en vind sa...

Dina äpplen är hållbarare än mina trädgårdsfrukter! Så mysiga saker du gör!! Kram på dig!

Stina sa...

Du gör så fint...:-)

Sallys hus sa...

Heeejjsannn hoppsan tjena hallå!!!

Härligt att nya datorn funkar...ni har väl skaffat åskskydd nu???
Jag är så glad att du är tebaks.
Du, dina svampar och svampgubben är ju för mysiga.

Kram vi hörs i morn..jag ska till tandläkaren i morgon bitti, hugaligen.

LantlivsAnette sa...

Himmel vad du är duktig på att måla..man blir alldeles stum här vid skärmen !
Jaa visst njuter man av hösten , kall och klar luft.
Fy vad tråkigt at åskan tog er dator,det blir så besvärligt att lära sig o,den och lägga in nytt.
Vi har inte börjat flytta butiken ännu , det blir i Oktober och öppningen blir den 9 Nov.
Skönt att vi har tid på oss att fixa, när vi får tillgång till lokalen så ska jag fota och visa på bloggen .Ha det gott Kram Anette

Lilla Blanka sa...

Jaha, hur skall jag kunna lura maken till att ta "vägen förbi Örebro" när vi bor strax utanför Göteborg...men jag hoppas att jag får möjlighet att besöka din fina butik live någon dag!
Kram

Skatan sa...

Tack detsamma! Jättefina saker gör du också... : )

kram!

Solsjö - Under en vind sa...

Tack! Panelen gjorde sambon i samband med köksrenoveringen i vintras/våras. Han satte plattor på väggen, därefter "byggde" han ramarna med lister som han kapade en efter en. Jag har sedan fått stå för målningen! Eftersom vi har pärlspont både i kök, hall och köksingång kändes det som en bra kontrast med denna spegelpanel istället! Lycka till med ditt val! Kram!

LantlivsAnette sa...

Halloj bruden !
Vet du..mina strutar är tomma..gud så trist va!!!Det hade varit underbart om dom var fyllda av choklad eller kola..men då hade dom varit sönderrivna i ett huj kan jag säga..vi är gottegrisar alla här i familjen, även om jag nog är värst!
Mormors tyget som du gillar , det är verkligen fint , det komer nog att finnas hela hösten eftersom det är en nyhet nu.
Klart att du får vara mallig över dina fina alster, du är ju jätteduktig...
Ha det så gott Kram Anette

Mindi sa...

Men åh så fint.... hur söt är inte svamptjejen då??? :)

Jätte fina grejor... verkligen!

Stor kram
M I N D I

Skatan sa...

Ja du, ibland dröjer sig kommentarsfönster kvar...kan hända att det snurrade till i mitt kontor ;-)

Hej-svejs igen : )

Katarina sa...

Go kväll :)
Jag sitter bara och njuter av alla dina vackra saker på fotona.
Så mycket mys det är på hösten , jag älskar hösten med allt vad den innebär ( sa hon som åker till grekland på söndag, fniss*)

Ha en toppenvecka !
Kram Katarina

Trollmor sa...

Det var en söt liten svampfröken som kikar fram!
Jag gillar också hösten, alla dofter och färger ute i naturen!
Och så myset när man kommer inomhus med tända ljus och filtar.
Stor kram från "häxan" som följer dina råd ;-)

Ljuva ro sa...

Hej! Det var så roligt att besöka din butik! Det var verkligen en trevlig upplevelse och vi fick ett sånt trevligt bemötande! Vi kommer garanterat tillbaka, får vänta på lite föräldrapenning bara...(inte så mycket att vänta på förresten...haha) Vi ses! KRam

Sallys hus sa...

Gäsp va trött jag är!
Skulle gå och lägga mig för länge sen men fastnade här suck!
Vet du....jag sålde 6 st av de nya ljuslyktorna i kväll!!!
Måste nog beställa fler glas ändå!

Ha en härlig fredag!
Kram Katarina

Stina sa...

Nä, jag tittar nästan aldrig på TV.
Hoppas att du får en goer dag, gumman. :-) Kram

Hannele på Hisingen sa...

Höst är en underbar tid, fina saker.