tisdag 22 januari 2008

Engelska uterum

Nu har jag varit ute och farit på nätet och hittat underbara bilder från engelska uterum.
Förstora bilderna och titta på alla vackra detaljer.............och låt dig inspireras!

Så milda vackra färger..........
Här tror jag att jag också skulle trivas.....är lite svag för blått. Jag tycker om färger, bara de är smakfullt kombinerade.

De tre översta bilderna är mina favoriter, men det här skulle man ju inte tacka nej till!

Men jag har ju mitt uterum som maken byggt, så nu kan jag plocka lite ideér och göra fint till sommaren! Då är ni välkomna att sitta där och ta en kopp kaffe som förra sommaren!

Jag längtar...............

Kram Kicki

17 kommentarer:

LantlivsAnette sa...

Åhh vilka fina underbara bilder..nu längtar man verkligen till sommaren,i går var alla lyriska här i Kalix..nåja många i alla fall,för solen visade sig !! Jiippiiee..vad härligt,jag tänkte ju genast på att det skulle bli bra blogg foton om man var hemma då när solen visade sig..fniss..
Kram Anette

LantlivsAnette sa...

Opps du hade redan vart inne hos mig du..
Nääe..inte kommer det någon stor kändis till gallerian,det blir för dyrt,utan lokala förmågor och sånt..och kanske nån kul talang tävling..vi får se...
Jag som kändis..fniss..super bloggaren Anette..vad är en bloggare ? skulle nog många undra då !!
Kramis

Solsjö - Under en vind sa...

Tänk vad lurad man kan bli av bilder...vårt hus ligger inte alls på en höjd...tvärtom.....Runtom ligger backar/slänt med träd, och man får köra nerför en backe för att komma hem till mig....Huset ligger precis vid en udde intill sjön....idag ska grannarna såga ner tre stora träd som gör att vi kommer se ännu mera av sjön!

Vilka vackra uterum!!!! Skulle kunna mysa i allihop! Vi har vår lilla veranda...älskad, men i behov av målning....kanske i sommar, förra sommaren räckte varken ork eller tid till....

Ha en bra dag! Kram!

smultrongården sa...

Ja just ja, det var ju ett sånt där vi skulle ha... "uterumsvillhaEva"

n o r d i n g å r d e n sa...

Ja, suck va vackert... Mari.

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Jag kommer!!!
Ditt uterum går ju inte heller av för hackor! Tänk om man hade ett sånt! Det var verkligen jättehärliga bilder du visat. Nu längtar man ännu mer efter lite sol och värme, och grönska...
Kram
Marie

Kvarnboden sa...

Vilka underbara och inspirerande bilder!! Längtar jättemycket till att vår glasveranda ska bli färdig!! Det kliar i händerna att få göra iordning där och bjuda mina kunder på kaffe !!.
kram Elisabeth.

Änglahem sa...

Nämen Kicki.....ska du rent fördärva en?! Vilka uterum...blir ju alldeles till mig (händer inte så mycket när man går hemma, därför väldigt lättroad*hihi*). Jag är så förälskad i sådana här engelska uterum!!!! Det översta skulle jag gärna slänga mig i soffan där...och en är det sommar på bilderna...tar mig nog en titt till och drömmer mig bort en stund...

Kram
Ulrika

Ljuva ro sa...

Helt underbara bilder!!! Jag drömmer om ett växthus/uterum!!!

Lilla Blanka sa...

Åh sådana där engelska uterum är ljuvliga..!
Kram
Mia

LantlivsAnette sa...

Tjoo hoo..här stormar det idag så jag tror nog att alla kunder blåser bort..konstigt igår var det smäll kallt..idag varmt och storm..ingen ordning alls..
Kika in hos mig sen om du har tid, då får du se vad jag köpte i S-holm till mig själv...
Kramis

Maria sa...

Mmmm...precis vad jag behövde vila ögonen på denna RUSKIGA dag !!

LantlivsAnette sa...

Hallo..jaa du må tro att jag blev alldeles tokig när vi var inne i den butiken..hon som stod bakom kassan där undrade nog vad vi var förena som blev så lyriska då vi kom in där...
Jag vet inte åldern på dopklänningen,men den ser ut att vara ganska gammal..men hel och ren,det är allt i den butiken..
Där finns både billigt och dyrt..jag gav 475:-för klänningen och 40:-för spetskragen...syrran fyndade gamla laken och örngott jättebilligt..jag tror hon gav 80:-per lakan...
Nu har jag inte några fler bilder kvar från S-holm..men jag ska bjuda på riktiga godbitar på Lördag..nåt som jag faktiskt ska sälja..häng på låset då !!
Jag måste ju sälja en del saker annars blir det för fullt!!
Kram Anette

Allis sa...

Oj, vilka vackra uterum....min dröm är ett orangeri där mankan vara året om och ha fullt med trevlig växter allt från orkideér till citrusfrukter.
Må så gott!
Kram E

Kamomilla sa...

*vill ha ett uterum* Nuuu! Vill ha sommar också...

Tack för titten!

Dubbelörn sa...

Ditt uterum var ju helt underbart... säger en som bara längtar efter ett sådant... Tror du jag lyckas övertala mannen till ett sånt bygge mellan badrumsrenoveringar o annat... *gapskrattar*

Kram

Sallys hus sa...

Hallå vänsingen!

Kom på att jag kanske skulle ta och säga några ord jag med....
Hi hi.....
Vi har ju redan diskuterat dina bilder jätte länge i telefon men ändå!
Viiiiiiiiiill ha!

Får jag sno den första bilden och lägga den i min högerspalt???
Vill kunna se den varje dag....
Kram kram