söndag 20 januari 2008

Ljuset kommer tillbaka.............

- Undrar om jag vågar bjuda ut henne.......? Hon är vacker, och det är snart dags med kycklingar!!
Ojdå, det gick snabbt............ägget är redan på plats!!
Tänk att en sån liten lökväxt kan skänka så mycket glädje! Men det är ju för att man vet vad som väntar.......ljus.....vår! Härligt!
Och så har jag ju varit på mässan och handlat må ni tro!! Den här ljuslyktan är en av de saker som kommer att finnas här......och mycket mer! Det fanns så mycket fint så oj oj!! Nu längtar jag att det ska brumma utanför av lastbilar som kommer på rad med mina nya saker!!
Nu går vi snart in i februari och ljuset rår inget på................visst är det härligt att veta!?
Må gott vänner!

17 kommentarer:

Änglahem sa...

Vilka små sötnosar, tänk om en hade bott närmare era trakter!

Visst märks det att dagarna har blivit lite längre, blir inte "natt" kl 16.00 längre (iaf inte här nere) och det känns lite hoppfullare!

Åh det är väl härligt med alla vårlökar man kan ha inne nu, ett litet smakprov på vår!! Hääärligt...

Ha en skön söndag!
Kramisar
Ulrika

Beas sa...

Vilket underbart positivt inlägg...vi går verkligen mot ljusare tider. UNderbart!!!!!!!!

Kram Bea

Flisan - Alldeles Vardagligt sa...

Du gör mig glad! Vilka sötnosar och visst är det väl en annan feeling i luften nu??! En "ljuset-och-våren-finns-där-borta-feeling" *S*

Ska bli spännande att se vad som kommer lastat hem till Skattkammaren sen :)

Träffade du några bloggare på mässan?! *nyfiken*

Kramisar
Flisan

Kamomilla sa...

Så roligt med dina hönor, härligt glada figurer! :)

Det måste ju ha varit kul att vara på mässan! Och så roligt att man anar vårens ankomst! jag var på promenad idag och solen sken och det porlade överallt som på en vårdag...

n o r d i n g å r d e n sa...

Ja, jag kan tänka mej att du väntar på lastbilsbrummet nu : ) Vilka helt underbara bilder! Och den hönan och tuppen var ju för charmiga, snart är det dax för dem med... ljuvlig pärlhyacint!! Ha en toppenvecka! Mari.

Maria sa...

Ha haa....vilken tur att han bjöd ut henne *blink*

Min Skattkammare sa...

Förresten....."blink" på dig själv, hi hi! Jag får nog hålla bättre koll där ute i butiken......hålla på och vänslas så där!!

♥ Pia... sa...

Hej...jaaa...vilka söta höns....jo nog ska pigtittaren komma så småningom..men jag är överallt och målar:)..har alltså varit hela helgen hos sonen bor 9 mil från mej..och hjälpt honom målat en HEL källaer..nästan..ja dörrar och lite småtjafs är kvar..men nmin pigtittare då?..jo den finns en liten bit från mej ..ja jo jag målar inte nmöblerna och så hemma hos mej utan får hålla till på annat ställe..så i morn DÅ ska jag fortsätta där...så det ska komma bevis..inte bara munlädret som går:)...PIA

Katarina sa...

Hej du Kicki:)
Det vet du väl att när bilen styrs mot Örebro så tar vi ju o kommer till dig oxå, inplanerat sedan länge ju ;)
Så kul att du hittade mycket på mässan, det var nog inte svårt, men kanske svårt att välja ut vad ?? i allt som fanns, ler*
Din tupp o höna e så rara,dom skulle gärna få flytta in hos oss;)

En skön Söndagkväll till dig o snart måste jag komma förbi :)

Kram Katarina

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Vilka härliga höns! Jättegulliga var de...väntar med spänning på när ägget kläcks...och vad som kommer fram ur det!
Visst är det härligt när ljuset kommer tillbaka! Vi behöver det så väl...
Kram
marie

LantlivsAnette sa...

Hallo vännen !! Åhh vad jag har saknat dig på mässan...
Men jag förstår att du har hittat mycket fint..vi tyckte precis som du om OSV,vi ides inte heller ens gå in i den montern..sååå mycke färger..tänk vad vi tycker lika ändå...
Vi ramlade bara på Chic Antique så där..ojj vad glad jag blev att dom var där,så vi la en order där,och hoppade Lisbeth Dahl denna gången..så nu får vi hem kedjor och hela fransk/danska köret,sååå himla kul..och smycken ska vi också prova på,spännande,de är ungefär samma priser som dina smycken,lagom så där.
Nu måste jag i väg på jobbet..men du..vilka fina bilder du visar..tänk att det snart är Påsk!!
Kram Anette

Sallys hus sa...

Oj ojoj så fint och vårit du hunnit göra då vännen!

Jag håller med om att man blir glad av den där lilla blomman.
Det där var en rackarns fin ljuslykta!!!
den såg minsann inte jag.....

Kul ska det bli när alla våra varor kommer.....
Ha en härlig dag, kram Katarina

Johanna sa...

Så sött!

Solsjö - Under en vind sa...

Som en söt liten saga!!!

Kul med en massa nytt på mässan! Kram!

Solsjö - Under en vind sa...

Satt minsann och gjorde ett nytt inlägg samtidigt som du tassade runt inne hos mig....Jag ställer fram Kaffekoppen.....Gonatt!

LantlivsAnette sa...

Go morron..såg du föresten att jag fick tag i vita lampor..jag visade dom igår..
Till bra pris hos Ih...
Men det var ett sökande kan du tro..en del ville att man skulle lägga order på 10 tusen !! Inte kan jag ju köpa vita lampor för 10 tusen..!!
Men sen så hittade vi ju..och jättefina tycker jag..
Nu måste jag skynda mig,ska på morron möte i gallerian..
Jag sitter i aktivitets gruppen..ska presentera aktiviteter och sånt...
Kram Anette

LantlivsAnette sa...

Nämen ..vad är det du säger..fick du inte beställa någon stilig Dansk..jag beställde en som kommer vecka 8..hi..hii..läser nån detta så tror dom ju att jag blivit galen..men stilig var han..

Joo..aktiviteter det måste en galleria ha,för att locka folk,så att dom ska känna att det händer nåt,att dom ska trivas här inne..så vi har planerat för ett helt år..det du,det är man ju inte van vid,nu blir det ordning o reda,
det finns sååå många föreningar som är villiga att ställa upp,för en liten peng,sjunga,uppträda eller slå lite bandy bollar...
Sen blir det modevisningar också,det drar folk..
Jahapp..nu är det snart dags att gå hem..jag är i butiken nu..
Ha det gott Kram Anette