måndag 28 januari 2008

På tal om uterum........

Ja, nu har man suktat efter sommar och vackra uterum att sitta i. Och drömma är faktiskt en stor del av nöjet! Nu har ju jag ett fint sådant, men det är allt det vackra man kan möblera det med som inspirerar så!
Men om man nu inte har något........titta så fint och inbjudande man kan göra ändå! En romantisk hörna under en buske eller ett träd!
Eller varför inte duka till fest mitt i Skaparens vardagsrum.......den härliga skogen!
Ja.....och jag fortsätter att drömma om sommar och sol............under tiden har januari månad gått till ända. YES!!
Kram Kicki

12 kommentarer:

LantlivsAnette sa...

Japp..det är som du säger..nu kavlar vi upp ärmarna och ser fram emot Februari..
Här är det kallt idag också..brrr..inte bra för affärerna..men i morron lovar dom varmare..
Såå fina , härliga bilder du visar oss..nu längtar man ju ännu mera efter sol och värme..tänk om man hade haft råd att fly utomlands nu och komma hem om en månad..
Ha en bra Måndag Kram Anette

Sallys hus sa...

Men du så fint!!

Den där nedersta bilden...den har du tagit själv va???
Vist är det väl därför du så ivrigt knatar runt på bergslagsleden.....för att du möts av det där varje gång....fniss....
Sen kommer prinsen på en vit häst också va???
Hi hi.....
Näpp nu ska jag förstora den översta bilden sedan måste jag kavla upp ärmarna och sätta igång här.....Pappershögarna växer vet du!!

Igår kom hyllan över sy bordet upp....
Nu ska det bar målas och sys draperier:)
Ha en härlig dag!
Kram Katarina

Änglahem sa...

Tror att jag slår mig ner i stolen, tittar på den vackra spetsen och inväntar sommaren!!
Jag är sååå trött på regnet nu så jag tror jag sp...!
Vi hade så vackert väder igår med strålande sol och klarblå himmel, men idag är det tillbaks till den grå verkligheten...*buhu*

Ha det gott!
Kram Ulrika

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Vilka otrooligt vackra bilder, man blir ju alldeles sjuk när man ser det! Jag vill vara på alla dessa ställen nuuu! Det är bara grått och kallt här...usch!
Och du, visst kan du få en puss av mig också... men jag tror att du hellre vill ha av någon annan... Mr Darcy tex?
Kram och Puss
Marie

Beas sa...

Underbart...tycker särskilt mycket om den mellersta bilden...den inspirerade mig tonvis.

Kram Bea

Mindi sa...

Hej vännen!

Är inne och uppdaterar mig. :)
Jag har verkligen verkligen varit osynlig ett tag... men jag har gått på halvfart och inte haft lust med varken det ena eller det andra. Men nu MÅSTE det väl vända?

Stoooor kram
M I N D I

Vardagslycka sa...

Visst längtar man efter att sitta ute och mysa? Vad härligt det ska bli när det är dags att göra iordning uterummet och man kan påta lite i trädgår´n. Längtar. Härliga bilder som du visar!
Ha en bra vecka! Kram, Carina

Solsjö - Under en vind sa...

Vilka inspirationsbilder! tror jag stannar här ett tag och drömmer mig bort till solen och sommaren, med vackra blommor och underbara uterum....hrm......Jo det gör jag! Kramis!

Lilla Blanka sa...

Mmmm *Njuter* underbart...
Kram
Mia

Nygammalt sa...

Åååååh...ser helt underbart ut! Tänk nu är det inte sååå många månader tills våren är här...oj så skönt!

Tack för dina rara ord.
Sov så gott och dröm så sött! =)
Kraaaam.

Nygammalt sa...

Glömde säga, det är IKEAs Alvine spets, tror jag det heter. Billigt och bra är det. Hade två längder sedan tidigare, råkade ta för långa nu men det klippte vi av.
Kram.

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Åhhh så vackert!!!! Vilka underbara bilder!!!