tisdag 8 januari 2008

Rosor och shabby chic


I bloggvärlden har jag fått lära mig ett nytt ord: - "Shabby chic"!!! Nu duger det inte bara med att måla, det ska slipas och nötas också. Massa extra arbete..........
Vad tycker ni......duger det??

Mina enfärgade vita blompinnshjärtan har shabbats till också.........får man va´me nu i shabbygänget!? hi hi
En vacker linneduk med rosor från Ekelunds väveri..............
Och en liten trätavla med nyponrosor!

Till alla bloggare!!

Jag är inte så flitig på att svara på alla kommentarer, jag tycker att det blir stressigt emellanåt. Datorn är en sån tidstjuv, man blir ju alldeles förskräckt hur tiden springer iväg när man sätter sig där, inte alls bra! När jag känner för att sitta vid datorn skickar jag en rad, jag vill att det ska vara kravlöst. Jag har förstått att vi är fler som känner så här, så jag tror att ni förstår. Det finns ju så mycket man vill hinna med här i livet! Eller hur!?

Ha´det så bra, vänner!! Vi ses!

Kram Kicki

12 kommentarer:

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Åååh vilka underbara rosor! Jag har målat lite rosor förr, på krukor, men inte sååå fina. Och det platsar absolut in bland shabby shic-prylarna...jag tycker det är så fint det lilla hjärtat som du gjort, oooh, nu blev jag så sugen på att se om jag kan måla rosor igen... det är ju tio år sedan. Hur gjorde du när du shabbade en kruka?
Ja visst är datorn en riktig tidsmaskin...den bara äter upp all tid, så jag vet vad du menar... det finns ju lite annat att göra också.
Kram
Marie

LantlivsAnette sa...

visst är du med i shabby gänget nu..ojj vad du kan alltså..
Ser du vad fint det blir när man nöter och skaver lite..fniss..
Såå rackarns söta blomkrukor ..
Jag ska inte ställa någon fråga nu jag lovar..hi..hii..
Kram Anette

Sallys hus sa...

Halloj min vän!!

Jag var lite stressad förut...vi får höras i morgon...

De är såååååååååååååååååååååååå
fiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiina
dina krukor och rosor......
kraaaaaaaaaaaaaaaaam

Flisan - Alldeles Vardagligt sa...

Hej skrotan!
Som vanligt hittar man en massa fina grejer på dina fina bilder :)
Tyvärr kan jag inte bjuda in dig i shabby-gänget då jag inte riktigt är med där själv. Ännu iaf *S*

Jag måste försöka ta mig tid att kolla in filmer som du säger att jag måste kolla in! Men när???

Jag hoppas att tid snart finnes för att göra ett nytt besök bortåt era trakter. Om du nu inte råkar ha "stängt" butiken när man anländer *blink blink*

Kramisar i mängder
Flisan.

Änglahem sa...

Kloka ord från en klok kvinna!

Visst förstår vi, känner samma sak. Man sätter sig för en liten titt eller ett inlägg..och whoops så har flera timmar förflutit.
Som sagt kravlöst = me like.

Välkommen till ´shabby gänget´*tihi*, visst var det roligt? Sååå söta krukor, vill ha begär....du är så duktig, kan nog inte sägas för ofta.

Kramar
Ulrika

Nygammalt sa...

Du har lyckats så bra så! Mycket snyggt!

Det där med tidstjuv, det är verkligen dator...förstår om du inte har tid för den TAR verkligen tid! Men du får skriva när du har tid helt enkelt....

På torsdag är det dags för ännu en Jane Austen film på Svt1. Den måste jag spela in för då är jag borta. Sen har jag sett att det ska komma ut en ny film på bio med Kiera Knightley...oh vilken sucker for love jag är! *ha ha*

Ha det så jättebra nu och ingen stress! =)
Kraaam.

Lilla Blanka sa...

Blomkrukorna är jättesöta!!!
Javisst kan det ta lite väl mycket tid med datorn ibland, det känner jag också.
Kram
Mia

Solsjö - Under en vind sa...

Du har defintivt hajjat begreppet shabby chic! hi hi...Så fint det blev!!
Självklart är bloggandet på ens egna villkor, det får absolut inte kännas för betungande! Jag tittar in oftare ibland och mindre ofta ibland...just nu är jag hemma med sjuk son som sover ganska mycket, då får man extra mycket tid....Ha det gott, kram!

Kamomilla sa...

Absolut förstår man hur du tänker, här ska man bara hänga när man har tid och när det känns bra!

Härliga saker du visar upp igen, jag gillar verkligen dina alster!

Kram, Kamomilla

Ninis74 sa...

Väldigt fina rosor... och jag tycker att de ser helt perfekta ut!
Jätte mysig blogg, kikar in igen!

Jag hoppas att du bloggar för att DU tycker det är roligt och avkopplande, det ska inte vara ett krav eller kännas som ett måste att svara på alla inlägg. Du är perfekt som du är och att man inte alltid orkar.. gör ingenting!
Carpe diem

Du vet väl om att du är värdefull!?

Många kramisar

Flisan - Alldeles Vardagligt sa...

Bara jag... Kikar in för att önska Dig en skön torsdag!

Jag vill gå och se "Försoning" som snart har premiär. Vad tror Du om den filmen?? Tror att det är i vår smak,serru ;)

Kramisar
Flisan.

Husbilsresan sa...

Men vilka vackra krukor!!!Verkligen shabby chic =)) Blompinne-hjärtat och tavlan är också superfina, du är så duktig på att måla!
Jag förstår dej precis vad gäller bloggandet....tiden bara rusar iväg, när man hamnar i bloggvärlden....jag hinner inte heller gå in och kommentera alla fina bloggar så ofta som jag skulle vilja.
Ha d! Kramar/Gunn