tisdag 15 januari 2008

Skänken blev vit!

Äntligen blev det av! Skänken har blivit vit. Smittad av denna vitmålande bloggvärld, fniss, svingade jag också penseln......svisch....svasch! På stolen står en båt på pinne och en liten sjöman som jag gjort.

Blommor på pinne som blivit mycket omtyckta! Liten kanna från Västergården!
Hemmagjord blåbärssylt hör väl hemma på landet!
Och så piffade jag upp hyllorna med vita hyllremsor i papper!
Jag nog blev det skillnad allt! Förut var den brun. Och visst är det vackert med blått och vitt?!
Jaha....nu är det bara att ladda för mässan, kanske hitta nåt som passar på min nya skänk!
Torsdag 17 januari är butiken stängd för mässbesök!

19 kommentarer:

Lilla Blanka sa...

Skänken blev ju jättefin och vad vår-likt o fint det är på bilderna nu, underbart!!!
Kram
Mia

Lilla Blanka sa...

Hej igen :) Tack för dina snälla ord hos mig och javisst får du länka mig, det är ju bara jättekul! Jag har lagt till dig tidigare (utan att fråga tror jag minsann hihi) och tittar in här dagligen, du har det så mysigt i skattkammaren..hoppas jag kan titta in någon gång live :) (Bor i västsverige utanför Göteborg så det är ju en bit förstås..)
Mia

♥ Pia... sa...

oj du så fin den blev..har du förebild kanske?...vit cattenbaserad färg gör under i bloggvärlden..ska måla en lite pigtittare och ett litet bord i kväll...PIA

LantlivsAnette sa...

Nä men du !! Alltså..hur vackert var inte detta då !!
På en skala ett till tio så blir det en klock ren tia !!
Skänken är ju hur fin som helst nu...med blått o vitt blev det sommar på en gång...nog vill man schvischa penseln både här o där...jag tänker hela tiden på nya projekt,nu är det den stora hallen som står på tur...

Vad bra att du hittade sköna fina skor,det är guld värt att ha det på mässan,jag har köpt jättesköna gele sulor som jag stoppar in i mina stövlar.
Visst är det synd att Whalter inte är på mässan..men jag kan tipsa dig om en ny en..kolla in O.S.V
dom har liknande saker faktiskt,och helt nya på mässan,det du !!
Kramis

Beas sa...

Gud vilken underbar skänk och du har ställt upp sakerna så smakfullt så det riktigt vattnas i munnen ju. :-)

Kram Bea

GårdsLyktan sa...

hej svejs, vad fint det blev med skänken, en fröjd för ögat.
Ska du på mässan på fredag också?
Jag skall dit på fredag så jag vet om jag skall hålla utkik efter kändisar.
Kramar Sabina

n o r d i n g å r d e n sa...

Hallå där, länge sen jag kikade in här nu men fann dig via Anette och blev påmind, så himla mycket fint du visar i din blogg, allt är så inbjudande och så vacker butik du har, och smycken!!! Blir nog ett besök sen i sommar... Mari.

White Season sa...

Vitt & blått...vår vår vår och så fräscht. Underbart fint och skänken blev som sagt jätte fin.... Alltid lika kul att titta in här hos dig... Kram Malin

Sallys hus sa...

Hallå lilla smulan!

Hu va jag fick målar abstinens.....dessa pappershögar tar vist aldrig slut.

Det blev såååå fint!
du har fått till det jätte fint och det är verkligen vårigt där på.
Om du lessnar på det skåpet kan det få flytta hem till mig!!
Jag behöver något att ställa alla mina grejjer i.....fniss...
Kram Katarina

LantlivsAnette sa...

Hallo ! Jag måste ju bara in igen här o kolla på den vackra skänken alltså..
Jovisst kollade jag upp leverantören med lampfötterna,jag har nog glömt säga det,dom verkade jätte fina,måste nog dit på mässan..Tack så himlars mycket för det tipset,det är bra att vi kan tipsa varann så där ?
Kram Anette

Stina sa...

Superfint, vännen. :-) Kram

LantlivsAnette sa...

Åhh.. åker du i morron..lyllos du..då får du ju se den där Danska montern före mig ju..rackarns...hi..hii..
Ska ni sova över till Fredagen eller ?
Jag bloggar i butiken nu..du må tro att det är dö period här nu,som alltid i Januari,det är sååå trist ! jag o syrran delar på dagarna nu,det är så skönt att bara jobba fyra timmar om dagen,tänk om man alltid kunde göra det,man är ju hur pigg som helst då..och man hinner så mycket hemma,sånt som är trist också som städning och att veckohandla,tänk jag tycker det är hemskt att handla mat..usch...
Jo visst ska jag fota inne i vårt centrum och fiket,men det måste jag göra när det är mycke folk..annars ser det ju så dött ut...
Kram Anette

Kamomilla sa...

Så fräscht det blev! Jättelyckat att du målade den vit, verkligen!!!
Och blommorna på pinne är så söta, för att inte tala om syltburkarna. Du har så roliga söta ideer! Jag är imponerad!

Vad roligt att du gillade våra golv. De är högblanka, men inte vita utan svagt ljusgrå. väldigt ojämna och svårstädade, men who cares, ibland offrar man det praktiska för det det vackra... :)

Änglahem sa...

Skänken blev så fin! Visst är det smittsamt, vit penseln?

Ser så vårlikt och härligt ut i/på skänken!

Kramar
Ulrika

Dubbelörn sa...

Det ser verkligen sommarfräscht ut hos dig!! Vitt o blått, så vackert...

Ska bli roligt att se det live, snart igen ;)

Kram

Solsjö - Under en vind sa...

Härligt med allt i blått och vitt, känns ljuvligt somrigt!!!!

Hoppas att trippen till mässan uppfyllt alla önskemål och lite till! Kramis!

Flisan - Alldeles Vardagligt sa...

Mina smilband dras upp ordentligt när jag ser Dina bilder! Ser så fräscht ut så man kan inte annat än känna sig glad :)

Hoppas att mässan är till belåtenhet och att du hittar en massa fina saker och träffar en massa trevliga(blogg)människor. Väntar natruligtvis med spänning på en utförlig rapport när du är åter i Skattkammaren :)

Kramisar
Flisan.

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Så fiin skänken blev! Och med allt vackert på och i den så ser det så sommarfräscht ut! Hoppas du har haft det bra på Formexmässan! Skulle också vilja åka dit...
kram
Marie

Husbilsresan sa...

ja,det blev verkligen bra med vitmålningen av skänken.Och det är verkligen vårlikt där på och omkring den.Vårblommorna på pinne är verkligen jättefina, förstår att dom är populära.
Ha e skön elg!
Kram/Gunn