tisdag 29 januari 2008

Trendig krona


Jag har ju nyligen varit på Formexmässan, och vad som slår en är ju hur snabbt en trend tar fart. Nu är det kungakronor, prins och prinsesskronor i alla dess former! Och så kan jag inte låta bli att fundera över hur det hela går till..........? Är det nån inredningsguru som sitter och bestämmer nånstans, eller blir det bara så?? Vem kom på just denna snilleblixt som fullkomligt invaderat inredningsvärlden?!
Kommer ni ihåg när alla gjorde lingonkrukor av ärtor och röd färg? fniss
Jag inser ju att här går det inte att ligga steget efter......det är bara att ge sig ut i snickarboa och såga till en liten rackare!!

Änglarna tror jag dock har kommit för att stanna...........jag hoppas det, för vi behöver nog dem mer än de behöver oss!

Ha´det så bra därute!

4 kommentarer:

Millas hem sa...

Hej! Jag har oxå funderat över vem som "bestämmer" såna saker. Kronorna är verkligen fina, men förmodligen är man snart lika trött på dom som på "lingon och blåbärskrukorna" sen kan man börja gilla samma saker igen som man tidigare ratat...som änglar tillexempel...änglar har hos mig fått "komma och gå" och för tillfället finns dom lite överallt i huset!
Kram camilla

Änglahem sa...

Änglarna är här för att stanna, inbiller jag mig iaf. Jag har samlat på änglar i väldigt många år nu så för mig är det inte någon modefluga. Däremot kronorna vågar jag inte svara på, vill ju gärna tro att de stannar men man vet ju aldrig... Lingon och blåbärs grejset...hua mig!
Nån modeguru....hmm...det skulle faktiskt vara skoj att veta hur det igentligen går till, det här med trender...?!!
Din lilla krona är bara hur söt som helst!!

Kramis
Ulrika

Lilla Blanka sa...

Ja undra vad det beror på att man helt plötsligt börjar gilla vissa saker..är det nån som slänger ut en litet "teaser" sådär o hoppas att alla skall nappa eller hur går det till hihi tro..Hursomhelst..din krona är jättefin!!!
Kram
Mia

Vita hjärtan sa...

Hej Kicki!

Vilken otroligt söt liten krona.....jag är så svag för kronor. Såg massa kronor på smyckesmässan i helgen också, beställde en liten förgylld krona från Aagard att ha i ett långt halsband, ska bli så roligt när den kommer!

Jättefina tavlor du målat!!! Jag är avundsjuk på alla som kan måla......

Ha det bra!
Kram Annemari