onsdag 7 januari 2009

Det ljusa

- Vad målar du, undrar maken, när jag trallande målar denna tavla?
- Ett drömrum, svarar jag..........
Jag längtar så att få rusta och göra riktigt fint i köket och på övervåningen. Men kära maken sätter sig på tvären.
- Ja...ja...ja, om några år kanske, men inte nu, svarar han svävande.
Man ska ju inte skryta om de sina (har jag hört), men han är faktiskt väldigt duktig när han sätter den sidan till, har många kreativa idéer. Han har ju byggt butiken och båda pergolarna.
Dessvärre tar han mitt beröm som ett direkt hot........mer arbete, och så försvinner han någonstans!!

Men, men......jag har ju min butik och pergola! Det är inte illa det heller! :o)


Varför blommar de här nu??
Fast lite roligt ska man väl ha efter jul också!
Undrar bara om det inte är tänkt så att man ska vara utvilad efter jul? Känner mig tröttare än någonsin.
Det är nog ljuset........... ja det säger vi!
Kram Kicki

13 kommentarer:

Flisan - Alldeles Vardagligt sa...

Fler ljuvliga tavlor... *ler*

Suger i tarmen efter ett besök hos Dig!

Kramar
Fliset.

Anonym sa...

Tack snälla du.
Jag tror bestämt att det inte bara är din make som är duktig i ditt hus. Du är ju också helt enorm, önskar att jag kunde svänga lite med penseln och få till såna konstverk. Ha det gott, på återseende och kram

Sallys hus sa...

Hallå lilla stumpan!

Nu har vi pratat så länge att jag nästan fått skavsår i örat....fniss...tur att vi bestämde att vi inte får ringa mer förns i morgon nu.....hihi...annars skulle vi ju inte hinna blogga något alls....fniss...

Jag ääääälskar båda tavlorna!!!
Du är såååå himlans duuuuuktig min vän!

Tänk att din tavla tom fick mig att vilja börja sy.....
Kram så hörs vi i morgon
Katarina

ANIS & VANILJ sa...

Jag undrar om det funkar att önska en ny tavla trots att tomten redan vartit snäll och gett mig en alldeles nyss. Dom är som alltid helt ljuvliga, kan aldrig få nog.
Blått och vitt står sig alltid hos mig också, kanske blir det den tavlan ´som blir min till våren. Jag får nog göra ett besök och se vilken som blir favoriten innan jag går och önskar mig en ny...

Kramar
Susann

Kamomilla sa...

Härliga tavlor, gillar den med spröjsade fönstren alldeles extra! vackert!
Hoppas din dröm går i uppfyllelse någon dag...

Vardagslycka sa...

Himmel, sååå fina! Jag har tittat om och om igen på bilderna!
Den med spröjsade fönster är min storfavorit, men vita tulpanerna är också helt underbara!
Vill åka och hälsa på i din butik!
Ha det gott.
Kram, Carina

Viola sa...

Vilkea underbara bilder från dig, vad du är skicklig! Den översta helt underbar, varma hälsningar från bildläraren VIOLA och ha en bra dag

Vända blad sa...

Hej! Så fint du målar! Har inte hittat din blogg förrän nu så jag ska kika vidare på den. Mina amaryllisar blommar också nu, inte ett dugg under julen..hm.
Kram Maria

Ekebo sa...

Vilken underbar tavla! Skulle passa bra i mitt kök som jag drömmer om ..........


Kram på dig! Malin

HEMMA HOS LINNÈA sa...

Hallo

Det är så fuskigt att du kan måla så fint, dina tavlor är helt underbara....du målar inte tavlor till butiker? Skulle gärna vilja sälja dina tavlor...
Ha det så bra
Kram Liselotte

No.15 sa...

Hej Kicki!
Nu öppnar jag snart min lilla butik!håller på att göra iordning den nu...det är så spännande!Vacker tavla du målat...du är otrolig! Ha det fint och jag önskar dig ett fint 20009 :0)

No.15 sa...

Hi..hi.. det blev en nolla för mycke! Så blir det när man har bråttom ;0)
Kram

Nygammalt sa...

Hej Kraxarn! ;)

Ja dessa karlar... ;) Min far motsätter sig alla förändringar hemma också men mamma får helt enkelt slå till själv för att få det gjort. Gör mitt bästa för att pusha henne, ha ha.

Har ju själv erfarenheter från samboskap och det inte så lätt att komma överens hela tiden om hur det ska se ut, tycker att ni har det väldans fint ändå. Och det är ju inte så dåligt det du har, med butiken och allt. Vilken dröm! Så även det du har målat, förstår att det är en drömtavla...sååå vackert!!!

Filmen jag köpte är ett BBC drama:
The Tenant of Wildfell Hall ( Anne Brontë).

Har en utmärkelse till dig, min käre vän, hos mig.

Kraaaam!