lördag 30 januari 2010

Blomsterväktare

Ett viktigt uppdrag!
Tänk om en sån tjänst fanns bland platsannonserna, då skulle jag nog kunna tänka mig ett byte!
Men kanske att alla som febrilt arbetar i växthusen nu, till våran glädje, just kan kallas........Blomsterväktare! :o)
Hur vore det utan deras flit!?

Aldrig någonsin har jag så tydligt förstått innebörden i häxans ondska.
Tja......jag menar inte att jag vill vara utan vinter, men att den skulle pågå ständigt, år ut och år in, som under hennes styre i Narnia.....huuu, det tror jag vi alla vid det här laget bävar inför!
Men hallååå, vad ljust det börjar bli ute, det känns lovande.....jippie!! :o)))
Kram Kicki

2 kommentarer:

Kamomilla sa...

Jag kollade just i mitt "narniaskåp" och jo, jag ser ljus... ;)

Våglyckan sa...

Här har det skett mycket fint :-)
kram från mig
/maria