fredag 26 mars 2010

Sverige - sagoland

Läckö slott - Västergötland
Trolleholms slott - Skåne

Marsvinsholms slott - Skåne


Sturefors slott - Östergötland



Häckerberg slott - Skåne
Jag har ju flera gånger skrivit om hur jag gärna skulle vilja resa runt i England och besöka olika slott. Men maken har inte alls samma lust för det.....suck....än i alla fall.
Men varför gå över ån (havet) efter vatten när Sverige är fyllt av spännande slott och vackra parker. Många är ju öppna för allmänheten och jag har väldigt många kvar som jag ej besökt.
Maken är pigg på slottsbesök.....och jag känner mig laddad och förväntasfull och samlar info på nätet!
Kul att ha något att se fram emot! Och framför allt att drömma sig bort en stund i detta grådis!
Se och njut! :o)
Önskar er en skön helg!
Kram Kicki
(Bilder från Wikipedia)




4 kommentarer:

Smultron på ett strå sa...

Visst finns det massor av fint och vackert att se i Sverige och Skåne. Jag kan verkligen rekommendera Läckö, åk gärna dit på sommaren och ta en tur ut till Spiken, ett jättemysigt litet fiskeläge. Fin blogg du har.//kram maria

Vardagslycka sa...

Det finns så många vackra slott runt om i landet, och en av mina favoriter är förstås Strömsholm!
Men jag skulle gärna kika runt på flera slott och njuta av allt fint.
En annan favorit är förstås kakslottet i Taxinge, mmm säger jag bara.
Nej, nu är pausen slut och jag måste se forts på Let´s dance.
Ha en riktigt skön helg.
Kram, kram Carina

Vita hjärtan sa...

Åhhh, precis som du älskar jag att besöka slott och i Skåne finns massor.......besökt en del i samband med många års semestrande där.....såå roligt!

Kraaam Annemari

promenader på landet sa...

Hej Kicki! Visst finns det många smultronställen i Sverige! Må så gott! Kram Maria