onsdag 26 maj 2010

Trädgårdsfint

Värmen är här, om än lite försiktig. Lusten att göra fint ute flödar bland bloggarna, härligt!
Mycket nytt är på gång, det har blivit försenat pga restordrar som jag väntar på.
Kalaskiosken ska fyllas med spännande saker från en ny leverantör. Lite kalastema förståss!
Om ni visste vad roligt det är att få erbjuda er kära kunder lite nytt, och som ni har frågat om detta café! Lite tjat lönar sig (även på kära maken) ;o)
Caféet som jag delade med min väninna i början gick i stöpet för några år sedan när hon fick en sjukdom och blev lite handikappad. Men nu har jag löst det med min fina cafékiosk, där hon inte behöver springa runt och servera. Idén fick jag ute från Tant Grön och Tant Gräddelins cafékiosk! Toppen!
Nu kikar solen fram igen......
Kram Kicki

3 kommentarer:

Vardagslycka sa...

Åh, det låter så spännande med din kalaskiosk! En jättekul idé, även om jag förstår att det är massor med jobb innan det är klart.
Idag är det härligt ute igen, solen strålar och det är så skönt. Igår var det regnigt och kallt hela dagen, ett riktigt busväder.
Jag är ledig nu på dagen men har tusen grejer att fixa, vet inte var jag ska börja... men en bra start är väl här på altanen med laptopen i knät?
Ikväll har jag "inredningsparty", då kommer det ett glatt gäng med tjejer till butiken.
När är det premiär för kalaskiosken? Tänkte jag skulle planera en liten tur med några väninnor.
Ha det allra bäst vännen.
Kram, Carina

annika sa...

Så då närmar det sig Kalaspremiären?
Hoppas att restleverenserna har kommit in då.
Vi ses!
Kram annika

Anna sa...

Hej Kicki!
Tack för tipset.Jag mailade Madeleine så nu finns även vi med på webbsidan.Tänk att du också firar 10år i år.Synd att vi inte ligger närmre då hade vi kunnat hittat på nåt kul ihop.Lycka till med kalaskiosken,det ser ut att bli jätte fint.
Sov Gott!
Kram Anna!