tisdag 14 september 2010

Evighet

Jag fick välja det här fina smycket av Lena som var en av utställarna på bloggmarknaden.
http://www.sandrosen.se/ Tack Lena, jag tycker så mycket om det! :o)
Jag tror på evigheten, det är mitt hopp i en mörk värld.....
Här kommer en så fin beskrivning av Tolkien ur Sagan om ringen.

De andra kastade sig ner i det doftande gräset, men Frodo ensam stod kvar ännu några ögonblick, överväldigad av sin förundran. Det var som om han stigit ut genom ett högt fönster, rakt in i en försvunnen värld. Det låg över nejderna här ett skimmer, som saknade ord i hans språk. Allt han såg var utsökt format men verkade samtidigt som om det helt nyss skapats och avtäckts inför hans blick, samtidigt som det dock bar evighetens prägel.
Han såg inga andra färger än dem han redan kände till namnet, guld och vitt och blått och grönt, men de hade här en friskhet och ett djup, en genomträngande klarhet av sådan art, att han menade, man måste finna nya och lödigare benämningar.
Ingen som bodde en vinter i detta land kunde komma på tanken att längta efter vår eller sommar. Naturen här hade ingen vank, här fanns ingen gråblek slaskhösts förruttnelse. I Lothlóriens land fanns ingenting som var fult, ingenting.......
Frodo rörde sig och andades, han kände den svala vinden mot sitt ansikte, samma vind som kom löven och de intensivt levande blommorna att vaja. Och likväl hade han en bestämd känsla av att han befann sig i ett livlöst och tidlöst land, som aldrig skulle förblekna eller förändras, aldrig falla i glömska.
Långt efter det han försvunnit härifrån och vandrat vidare ut i den bistra världen därute, skulle ändå Frodo, vandraren från Fylke, på något vis alltid finnas kvar här.........

Det är emellanåt en bister värld vi lever i, där prestige och tävlingsmentalitet finns runt knuten.
Där lurar också förtalet som förhöjer den ena och förminskar den andra.
Vem längtar inte ibland till Lothlóriens fagra land.......


Men mitt i en bister värld syns ljusglimtarna så mycket mer! :o)
Den här lilla söta påsen kom en så rar kund med!
Små fina gåvor som fyller hjärtat mer än ni anar....
Tack! :o)
Kram Kicki

8 kommentarer:

mamma lycklig sa...

Finns det något finare än vänskap? Inte för när man riktigt behöver sina vänner, då vet man vilka som är ens riktiga vänner. Har just förlorat min vän, inte så att hon har gått bort. Nej hon har bara försvunnit ur mitt liv, jag saknar henne varje dag. Vi kunde prata om allt, skrattade åt samma saker, gråta åt samma saker. Jag visste att det kunde bli så här, hade blivit varnad. Men ville inte riktigt tro på det. Nu lever hon vidare sitt liv och jag lever mitt.
Vi träffas i bland på barnens gemensamma aktiviteter, det gör så ont jag saknar henne så.
Men jag klarar mej jag har min underbara familj, syster och andra vänner. Och så ni bloggkompisar, ni är jätte viktiga för mej.
Ha det gott, längtar till nästa bloggmarkand, men hoppas att vi kan ses innan dess.
Kramis Nettan
Ps. Jag kanner igen skylten med vänskap, det är syrran som textat den.Ds

Vardagslycka sa...

Vad roligt att det gick så bra med marknaden! Jag tänkte på er när jag låg på stranden och vickade med tårna i sanden och önskade att ni hade det bra! Hoppas det blir en repris så jag kan få komma till er då.
Halsbandet du visar är underbart, och jag blev jätteförtjust i det! Igår kväll satt jag och målade "tags" med bla orden vänskap och evighet på, vilket lustigt sammanträffande. En veckas semester och total avkoppling har gjort underverk, helt plötsligt är jag fylld med ny energi och har tusen idéer.
Ha det så gott och ta hand om dig.
Kram, Carina

Livet på Vestergård sa...

Vilket fint smycke! Så skönt att man kan tro på en evighet.
Härlig påse du fick också :)
Ha en fin dag! Kram Kicki

Blåbärs och smultronstället sa...

Hej igen Kicki!
Lenas smycken är så fina och personliga. Jag ska säga till henne att du lagt in en bild och är så nöjd med det.
Evighet är ett vackert ord och vi skulle alla behöva få leva i evighet. Fin text om Frodo också...
Det är så kul att få nya vänner och du är en av dem. Jag tycker att du blev så fin på min bild och din nya klänning passar du säkert kanonbra i. Man är bara lite väl självkritisk allt för ofta:-)
Må så gott, vännen!
Kram Susanne

Sirpa sa...

Så fint Kicki!
Evighet vill jag tro på också och vänskap är mycket viktigt!
Har en fin tisdag!
Kram Sirpa

annika sa...

Mmmm ett vacker smycke som passar dig vännen. Tråkigt med häxan.....Avundsjuka! Överallt finns hon och dyker upp på olika ställen och i olika situationer...men...det häxan säger berättar mer om henne än om den hon pratar om.
Jag var med dig på din promenad...flera gånger.
Kram på dig

Lillemor sa...

Vilket jättefint smycke du fick. Avundsjuka är det värsta som finns. Så det så. Tack för trevligt bemötande i lördags när vi var hos dig i butiken.
Kram Lillemor

Unknown sa...

Hej

Vad snyggt smycke.

Ha det bra

Kram