måndag 6 september 2010

Repris

Redan i vintras började min hjärna planera en ev. bloggmarknad och jag frågade några bloggare om de var intresserade. Bl.a "Lyktor och tyg" , "Ingla" och "Ditten och Datten". Alla hakade på....men så rann det lite ut i sanden...jag började få kalla fötter...
Tänk om ingen kommer, huu så pinsamt.
Men så kom Lena med några bloggare en julidag, och då nämde jag det. Hon var omedelbart på hugget och gav nytt mod åt mina planer! :o)
Lena med dotter (solbrillor) syns där lite längre bort vid sitt stånd. "Ett vitare hem"
Tack Lena för din spark, nu är bollen i rullning! ;o)

Och här har vi alltså fru Ditten!
Med sitt lilla lilla bord till höger har hon satt ribban för nästa Bloggmarknad. Alla kan vara med, om än så lite! Det är lite som Annika är...opretantiös, med en skön syn på livet som får omgivningen att må bra.

Det näst minsta bordet hade Sanna och Nicklas med ljuvliga cupcakes, men så var det tömt också vid dagens slut!


Och Mickan, syrrans dotter, tittade jag till lite nu och då för att se hur det gick.
- Bra, svarade hon kvickt, som för att markera att jag kunde hålla mig borta!
Ohhh...så lyxigt, tyckte jag för kön var lång! ;o)
Nu går min hjärna på högvarv till nästa bloggmarknad. Vi ska ju fixa till gärdet brevid butiken så det blir en gräsäng.
Skulle vilja ordna till långbord också så långväga kunder och bloggare kan komma och ta med picknick korgar och stanna hela dagen.....och bara mysa.....alla måste få plats! :o)
Jag sparar lite på mina bilder. Det var en kund som tyckte mina inlägg börjar bli glesa....aj då!
Tack igen alla som var här i lördags!
Kram Kicki




6 kommentarer:

Gittan sa...

Tack själv, för att du fixade detta!

Det var verkligen en trevlig dag.

Jag kommer gärna fler gånger.
Kram <3

Malin - Ebbas änglar sa...

Tack Kicki för en supertrevlig blogg-marknad. Allt var så jättefint ordnat & GOD förtäring fick vi oxå =)

Jag kommer gärna om det blir fler gånger!

Kram från mig♥ Malin

Sirpa sa...

Hej Kicki!
Vad roligt att läsa lite till om marknaden!
Den var ju så rolig dag! Jag satt ju till slut där utan att ha nåt att sälja:D
Hoppas din vecka har börjat bra!
Har en tevlig kväll!
Kram Sirpa

LantlivsAnette sa...

Men vilken succe detta blev, jag visste ju det !! Åhhh så roligt, en massa kreativa människor på en och samma plats...Klart att ni måste göra om det nästa sommar !!
Ha nu en toppen dag
Kraaam Anette

Hos Madeleine Hudvård & Inredning sa...

Åhh så mysigt det verkade vara. Jag har själv gått i dom tankarna att ha något hemma vid min butik. med massor av andra butiker som har sina bord i ladan och utanför som en liten minimarknad. Tål att tänkas på.Roligt för kunderna att hitta så mycket på samma ställe.Blir det någon mer gång så får du jättegärna höra av dig. Jag hade en bekant i min butik i fredags som berättade om din butik. Verkar jättetrevligt. Jag kommer gärna förbi när jag har vägarna förbi.
Hälsningar rån Hos Madeleine Hudvård & Inredning

Tranbärsgården sa...

Det var kul att se att så mycket folk hade hittat ut till dig i lördags. Det får ni göra om fler gånger!
Jag hittade allt möjligt fint i din butik som jag "var tvungen" att köpa :)

Kram