söndag 23 oktober 2011

Krispig morgon

Det finns fler här hemma som är intresserad av Dan Fasans mat.


I torsdags var det en sån där ljuvlig morgon med lite frost på marken och när jag kikade ut genom fönstret upptäckte jag full aktivitet intill butiken. Fåglarna hade precis som jag första parkett!


Under en lång stund njöt jag av deras lek och räknade in 8 st rådjur.


Så vackra de är i morgonsolen.


Sedan blev det dags för mig att gå och öppna butiken, men då hade solen värmt bort frosten och rådjuren lagt sig till vila.





Fastän jag gick ut och tog lite bilder låg de rofyllt kvar i gräset......

Jag är fattig men ändå rik! ;o) Butiken blir jag då inte rik på hur jag än gnider, men hade jag suttit inne på en annan arbetsplats hade jag ju missat morgonstunden.

Ja....jag är rik!! :o)

Kram Kicki

6 kommentarer:

Edtiaflicka sa...

Vad härligt att vakna upp till! Hoppas du har en underbar söndag!

Kram Ida

Unknown sa...

Hej Kicki!
Det var då en populär matare Lasse byggt. Önskar så att jag bodde ute på landet när jag ser dina härliga bilder. Så härligt att kunna vakna upp till något sådant, ja du är allt rik ;).
Så mysigt du gjort i butiken. Snart dags för ett besök tror jag bestämt.
Ha en fin söndag, kram Ing-Britt

Vardagslycka sa...

Hej vännen! Det var så kul att träffa dig hos Katarina! Tack för allt "go-fika" som du bjöd på!!! Om du får en stund över någon gång vill jag gärna ha receptet på din smarriga glasskaka!
Så underbara bilder du bjuder på!
Ha det fortsatt gott.
Kram, Carina

Vitspets sa...

Hej så vilt RIKT du har :-) Titta gärna på min blogg ..... STORT Kram Karina

Sallys hus sa...

Hej stumpan!
sååå vackra bilder o såå vackra ord.
Vi är nog alla rika...;)
I dag skulle jag ta en mugg kaffe o äta min smaskiga!!! biskvi.....;)
???????
Borta!!!!
Gissa vem som ätit upp ALLT smaskens...
Japp...maken...
Kraaaaaaaaaaam Katarina

Freja Rico sa...

Vilka fina djur, ja visst är det fins att ha vilda djur intill husknuten..:-).

Kram