måndag 28 november 2011

Vispskålar m.m



Fina vispskålar behöver inte stå i skåpet....inget in och utdragande som ödlsar tid nu när julbakandet står för dörren! :o)



Många tycker om keramiken jag säljer och alla vill inte ha vitt, ändå drar sig färgälskande kunder för att det eventuellt inte passar till juldukningen......och så kör man på vitt. Pistage och jadegrön....tja, det stör väl inte så mycket i juldukningen. Eller blir ni yra i mössan? ;o)

Så här blev det på vårt köksbord i all enkelhet. Jag tycker om min lussebullestake, den köpte jag på en julmarknad nån gång. Några pepparkakshus har jag inte gjort i år....få se om jag får tag på passande virke. Adventstaken finns i butiken. Det blev lite Luciatema där på bordet.

Ute är det vårkänslor!! Jooo...vinden har vänt igen och det blåser från sydväst. Uj uj, vad smärtfritt den här vintern knallar på....om en månad vänder det och blir ljusare!! Jippie! Åt er som vill ha snö och kallt gör jag långnäsa! Hi hi hi hi.......

Kram Kicki :o)

8 kommentarer:

Unknown sa...

Vänta du Kicki, skrattar bäst som skrattar minst brukar man ju säga. Snart är nog vintern här med tjocka drivor av snö och gör iaf mig lycklig ;).
Ha de gott, kram Ing-Britt

Vardagslycka sa...

Så fint du har det! Ser så mysigt ut på ditt bord och pepparkakshuset är så himla gulligt!
Önskar dig en härlig snöfri vecka!
Kramelikram Carina

Vitspets sa...

Vilken fin keramik men jag hållar mig nog till vitt :) Så länge det inte är snö ...... Så fint på ditt bord Kram Karina

Avslutat konto sa...

Spillkum, Kicki!
Vad fina.. vill ha en vit! *S*
Jättefint köksbord, så enkelt och fint och hemtrevligt...
Vi ses o hörs!
L

LantlivsAnette sa...

Åhh vad fint..vad fina saker du har i din butik !! Tänk att det redan är advent..såå mysigt du har gjort det på köksbordet...
Jag håller med dig, det är bra att den här vintern är mild..snart är den över...
Kraaam Anette

Freja Rico sa...

Va mycket fint igen, och fint har du på bordet, gillar lite enklare inredning, har det själv..:-).

Vi kan ju alla fall hoppas att det blir snö till jul, annars kan det va..!!

Kram
Ann-sofie

Ewa sa...

Hoppas, hoppas vi får tid o ta en tur till Järnboås före jul...för då kommer vi till Dej!!!
Ska önska mej ett presentkort hos Min skattkammare i julklapp....så jag kan få en tavla gjord av dej..
Ha en mysig adventstid..o jag lovar vi får snö tids nog ;)
Kram
Ewa

Anonym sa...

Hejsan Åsa, hälsningar Håkan