tisdag 30 juli 2013

På lördag...STÄNGT!

 På lördag 3 augusti plockar jag ut en semesterdag. Brännande sol och 30 plusgrader brukar skrämma bort även den mest inbitne shopparen. ;o)
Onsdag - torsdag är öppet som vanligt denna vecka.
 Jag ska göra dessa små gynnare sällskap i stället. Bilden tog jag för några år sedan när vi hade en skön dag ute på sjön. Jag älskar att betrakta djurlivet och ibland lyckas man fånga dem på bild.
I går drog maken och jag ut en vända efter jobbet och medan vi förnöjt njöt av sol och värme hörde vi plötsligt hur något prasslade och hade sig i en buske.
Ett tu tre, så kom en sådan här ut ur busken med en kräfta i munnen. Han trippade obekymrat förbi oss och simmade sedan ut till en annan liten ö med kräftan i munnen.
Ja, precis så här såg den ut så förmodligen var det en mink för det är vad jag lyckats googla mig fram till. Förrymda illrar kan visst också aklimatisera sig ute i naturen så det kan även ha varit en sådan.
Någon egen bild hann det inte bli då ögonblicket var snabbt förbi.
Glad sommar! :o)
Kicki

5 kommentarer:

annika sa...

Härligt att få komma nära djuren. Det gör du rätt i som plockar ut en semesterdag. Ha det så skönt och hoppas på sol då.

Kram
annika

Sallys hus sa...

Hahahaaaaa... du är tokig!!
Inte plockade jag 5 LITER...;)
det står DL...haha..
en viss skillnad!!

Du gör rätt i att ta en dag ledigt..
Nä visst jag har ju haft lite fullt upp..;)
Skulle kommit till dig förra veckan..men vet du!!
Jag glömde bort det!!
Jag släpade mig bara ur solstolen för att äta mat å det var såååå skööönt! Kom på lilla dig i fredags...:(
Men nu på torsdag ska jag försöka ge mig ut på en tur...smaska lite glass kanske..;)
Kraaaaaaaaaaaaaaaam så ses vi!

Mia sa...

Åh, så skönt att du tar en ledig dag. Helt rätt tycker jag. Hoppas ni får det riktigt bra.

Kram
Mia

Min Skattkammare sa...

Tack för det Mia! ♥
Hoppas du också har det bra!
Kram Kicki

Lillan sa...

Hej vännen!
Önskar Dig en alldeles speciell och fin dag på lördag. Det ser ju ut att bli kanonvarmt så att plaska runt med fåglar och fiskar i sjön är nog en bra idé!:)

Längtar efter att träffa dig och prata om livet. Kommer till dig när M:s semester är över, v 34 tror jag.

Stor kram
Caroline